–
日本の落花生栽培発祥の地である千葉県旭市で、親子三代に渡って良質なピーナッツを提供し続ける落花生メーカー、株式会社セガワが発信するプライベートブランド「Bocchi」のロゴマークをデザインしました。
Bocchiというブランドの名前の由来、そしてロゴマークのモチーフにもになっている「ボッチ」は、秋の収穫後、畑に野積みされ、乾燥を待つ落花生とその風景。県内栽培地域での方言です。
生産の効率化で、いまではなかなか見れなくなりつつある野積みの風景を、いつまでも残していきたいという想いから生まれたデザインです。
In Chiba Prefecture, Asahi City, the land of peanut cultivation originated in Japan, peanut manufacturers to continue to provide high-quality peanuts over the parent and child three generations, we have designed the logo of the private brand “Bocchi” the Corporation Segawa originates.
“Bocci” which is also the motif of the brand of the origin of the name, and logo that Bocchi after autumn harvest, are stacked field to field, peanut and its landscape to wait for drying. It is a dialect of the prefecture growing regions.
In the efficiency of production, the landscape of open dumping is becoming not look quite in now, it is a design that was born from the desire to that forever leave.