2015.07.10

Bocchi LOGO

日本の落花生栽培発祥の地である千葉県旭市で、親子三代に渡って良質のピーナッツを提供し続ける落花生メーカー、株式会社セガワが発信するプライベートブランド「Bocchi」のロゴマークをデザインしました。

Bocchiというブランドの名前の由来、そしてロゴマークのモチーフにもになっている「ボッチ」は、秋の収穫後、畑に野積みされ、乾燥を待つ落花生とその風景。千葉県の栽培地域での方言です。

生産の効率化でいまではなかなか見れなくなりつつある、野積みのある風景をいつまでも残してゆきたいという想いから生まれたデザインです。

ご覧の通り、たくさんのラフを描きました。その中から生まれたひとつ。思い入れもひとしおです。

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In Chiba Prefecture, Asahi City, the land of peanut cultivation originated in Japan, peanut manufacturers to continue to provide the high quality of the peanuts over the parent and child three generations, we have designed the logo of the private brand “Bocchi” the Corporation Segawa originates.

Bocci” which is also the motif of the brand of the origin of the name, and logo that Bocchi after autumn harvest, are stacked field to field, peanut and its landscape to wait for drying. It is a dialect in the growing regions of Chiba Prefecture.

Is becoming not look quite is now in the efficiency of production, it is a design that was born from the desire to leave forever the landscape with open dumping.

As you can see, I drew a lot of rough. One was born from it. Fondness is also all the more.

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